Badrummets make over

Jag har fixat i ordning lite i badrummet, inga större summor är nerlagda men det har verkligen blivit en stor skillnad! Här kommer en steg-för-steg-visning :)

Så här såg badrummet ut innan jag flyttade in...

I första etappen (under inflyttningshelgen) spacklades och målades toalettdörr + karm vit, innan var det träfärgat (tack mamma!). Den silvriga toalettsitsen byttes ut mot en ny vit, golvlisten vid duschen var borttagen vid inflyttning, jag tog bort "handdukshängaren" på spegelns underkant och ett skåp hamnade under handfatet. Och nytt duschdraperi, matta, papperskorg, handdukshängare precis till vänster innanför dörren. Resultat:

I februari hände inte så mycket i badrummet, istället spånade jag idéer och lösningar. Köpte ett badrumsskåp på IKEA som fick stå i högra hörnet; äntligen plats för alla grejer! (Smycken, toalettpapper, tvättmedel, badrumsrengöring, hårfön, locktång, blandat smink och gamla smycken med mera...)
Efter att ha försökt skrubba fogarna rena med klorin (en söndagmorgon i mars) utan någon större framgång införskaffades grå fogfärg och golvet fick sig en make over; här kommer två "före"-bilder på golvet:
Och så här blev det efter:
Och här är en bild på nya badrumsskåpet (dock innan golvfogarna målades):
Blått kakel i duschhörnan = Sofia don't like. Från början hade jag planer på att måla kaklet vitt men efter att ha pratat med kunniga människor och insett hur dyrt det skulle bli och att det lätt skulle kunna misslyckas övergick jag till projekt "Vit plastfilm på blått kakel". Hittills en mycket bättre idé :)
Första testet!

Nu har jag "kaklat" klart det mesta som syns utanför duschdraperiet. Och idag har jag satt upp en ny spegel, lite roligare än den gamla. Plus att en ny badrumsmatta i mörkgrått fått flytta in.


Nu återstår "bara" att göra klart all plastfilm på kaklet (har bakom lilla skåpet och i hela duschhörnan kvar) och att byta ut lampan över spegeln till någon vackrare. Och helst hade jag velat måla på väggarna ett varv eller två, det var tydligen ljusblått innan och det lyser igenom lite här och var om man tittar noga... Och det gillar jag inte :P
Men vad säger ni, visst har det blivit stor skillnad?! :)


Ungefärliga kostnader:
Badrumsskåp, lilla ca 750 kr, stora ca 1500 kr (båda IKEA)
Fogfärg grå, 128 kr (Beckers)
Badrumsmatta svart, 29 kr (IKEA)
Badrumsmatta grå, 99 kr (Åhléns)
Handdukshängare fyra armar, 59 kr (IKEA)
Papperskorgen hade jag innan, men den är också från IKEA
Duschdraperi, ca 130 kr (Lagerhaus)
Vit plastfilm, 33 kr per meter (och totalt kommer det gå åt ca 11-12 meter), ca 380 kr
Spegeln vet jag inte alls var den kommer ifrån, gammal hemifrån mammas hus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0